frans leidelmeijer, kunsthandelaar
“cijfers, ik heb er een gloeiende hekel aan”
Frans Leidelmeijer, bekend als kunsthandelaar, taxateur en natuurlijk van het programma ‘Tussen Kunst en Kitsch’, is al sinds 1986 klant bij Nico Roest, een van de partners van Amstelstad. Zoals hij zelf zegt heeft hij een ´gloeiende hekel´ aan de administratie. ‘Maar het moet’, voegt hij eraan toe. En tot zijn grote tevredenheid wordt hij daarin goed begeleid. Elke maand ontvangt hij een e-mail wanneer hij welk bedrag moet overmaken aan de belastingdienst.
“met de mensen van amstelstad is het prima samenwerken”
“Mijn vorige accountant had er een potje van gemaakt. Daarom raadde mijn accountmanager van de bank mij Nico Roest aan. Nico moest de boeken weer op orde maken. Vanaf dat moment gaan al mijn cijfers door zijn handen.” Frans is een meer dan tevreden klant en vertelt dat ook aan anderen.
een persoonlijke aanpak
Amstelstad betekent voor Frans Leidelmeijer vooral Nico Roest. Een jarenlange samenwerking gebaseerd op een goede klik en veel onderling vertrouwen. Als kunstliefhebber is Nico zelf ook bij menige tentoonstelling en beurs geweest die door Frans werd georganiseerd. Dit typeert de samenwerking tussen de kunsthandelaar en de accountant. Niet alleen het zakelijke telt. Zo hielp Nico toen Frans na het overlijden van zijn partner ineens met de boekhouding werd geconfronteerd. Net iets verder gaan dan het puur zakelijke. Die persoonlijke aanpak bevalt hem heel goed. Daarom is Frans nog steeds klant bij Amstelstad.
cijfers en gevoel, dat is amstelstad
“De belasting in Nederland vind ik zo hoog! Elke maand voel ik dat weer. Toen ik vroeg of ik dan toch niet beter een andere rechtsvorm kon kiezen, liet Nico mij precies zien wat het voordeel voor mij is van een BV. Nou, dat is dan toch geruststellend en dan leg ik me er maar bij neer.” Een duidelijke uitleg, meedenken en altijd bereikbaar zijn voor vragen. Frans heeft het volste vertrouwen in Amstelstad als zijn accountant. En als hem gevraagd wordt of hij Amstelstad ook even wil taxeren geeft hij ze een duidelijke 9. Waarom dat is? “Gewoon gevoel.” Bij Amstelstad gaan cijfers en gevoel heel goed samen.